Schimbări la Facebook

Gigantul social media Facebook a anunțat joi că își schimbă numele în „Meta”, ca parte a unui rebranding major. Numele este inspirat din „Metavers”, o inițiativă a companiei care urmărește dezvoltarea rețelei sociale în zona de realitate virtuală (VR). Schimbarea vine însă pe fondul unui uriaș scandal ce vizează Facebook și practicile sale care înlesnesc dezinformarea.
Aplicația Facebook își va păstra numele, însă Meta va fi umbrela sub care vor fi reunite toate afacerile, inclusiv aplicațiile precum WhatsApp și Instagram deținute de companie. Rebrandingul este similar celui făcut de firma care deține Google, care și-a schimbat numele în Alphabet în 2015.

Numele Meta, care reunește aplicațiile și tehnologiile companiei sub un nou brand, a fost prezentat joi, CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg, la evenimentul Connect 2021. El a spus că Facebook este „un brand iconic de socializare, dar pur și simplu nu reprezintă tot ceea ce facem astăzi, darămite în viitor”, ceea ce trebuie să se schimbe.
Ce este un metavers?
Un metavers este o lume online în care oamenii se pot juca, lucra și comunica într-un mediu virtual, folosind adesea căști VR.
Un metavers poate arăta ca o versiune de virtual reality, dar unii oameni cred că ar putea fi viitorul internetului. Oamenii dintr-un metavers ar putea folosi o cască pentru a intra într-o lume virtuală care conectează tot felul de medii digitale. Se dorește ca lumea virtuală să poată fi folosită practic pentru orice, de la muncă, joacă și concerte, până la socializare cu prietenii și familia.
Cuvântul „meta” provine dintr-un cuvânt grecesc care înseamnă „dincolo”.
Facebook a anunțat joi o serie de caracteristici și produse noi, precum și investiții pentru a stimula adoptarea tehnologiilor, care să completeze universul „metaverse”, printre care:

Horizon Home: Facebook face ecranul de pornire din Oculus Quest (o cască de realitate virtuală dezvoltată de Oculus, o divizie a Facebook) mai social, permițând prietenilor să se reunească, să vizioneze videoclipuri împreună și să se scufunde în jocuri și aplicații. Horizon Home este o aplicație concepută pentru a permite utilizatorilor să socializeze ca avatare într-o casă imaginară partajată, purtând căștile Oculus.

Apelarea Messenger în VR: aceasta va începe cu posibilitatea de a suna din VR și, în cele din urmă, acesta va fi un punct de lansare pentru petrecerea timpului în realitate virtuală.

Aducerea mai multor aplicații 2D în VR: peste 20 de aplicații vin în Horizon Home, cu posibilitatea de a fi plasate pe un ecran virtual. Aplicațiile includ Slack și Dropbox, precum și serviciile proprii ale Facebook, inclusiv Instagram. Dezvoltatorii vor putea, de asemenea, să ofere propriile aplicații web pentru utilizare în VR.

Horizon Marketplace: Compania intenționează să opereze propria piață unde creatorii și dezvoltatorii își pot vinde propriile bunuri virtuale.

În ceea ce privește realitatea augmentată, Facebook adaugă urmărirea mâinilor și a corpului la softul pentru realitate augmentată Spark AR, precum și la Polar, o nouă aplicație care le permite oamenilor să creeze filtre de realitate augmentată fără a fi nevoie să știe să scrie cod.

Pentru a stimula utilizarea noilor sale instrumente și funcții, Facebook creează un fond de 150 de milioane de dolari.

Proiectul Cambria: În timpul evenimentului, Facebook a prezentat o previzualizare a unei noi căști de ultimă generație pentru consumatori despre care spune că va fi lansată anul viitor. Setul cu cască va dispune de o optică îmbunătățită și video care transpune culorile din lumea reală.

Zuckerberg a intensificat investițiile în realitatea augmentată și virtuală, în contextul în care concurează cu Apple și alte companii pentru a construi o platformă de calcul de ultimă generație.
Șeful Facebook a spus că metaversul va fi „succesorul internetului mobil”. Facebook speră să atragă încă 1 miliard de utilizatori și „sute de miliarde de dolari pe zi din comerț digital” în următorul deceniu, a adăugat el.
Zuckerberg a mai indicat că criptomonedele și NFT-urile – jetoanele digitale care reprezintă opere de artă sau alte obiecte de colecție – ar face parte din viziunea metaversului.
Facebook a declarat că intenționează să înceapă tranzacționarea acțiunilor sale sub noul simbol MVRS de la 1 decembrie.
Schimbarea de nume vine în contextul în care Facebook este în mijlocul mai multor scandaluri de imagine. Acest efort uriaș distrage atenția cel puțin temporar de la valul nesfârșit de imagine proastă a Facebook.
De ani de zile, gigantul rețelelor sociale a fost criticat pentru că a încurajat răspândirea dezinformării și pentru politicile sale opace privind datele utilizatorilor. Lucrurile s-au înrăutățit în ultimele luni după ce un denunțător a dezvăluit multe dintre secretele companiei.
Mai precis, fosta angajată devenită denunțătoare Frances Haugen a acuzat Facebook că a adâncit polarizarea și că plasează necruțător profiturile peste siguranța utilizatorilor săi.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.