Marketingul de conținut evoluează constant, la fel ca orice alt aspect al lumii afacerilor. În timp ce trendurile apar și dispar sau se transformă în cele mai bune practici, este important să fii mereu la curent cu ceea ce este popular pentru a te diferenția de concurență, mai ales în peisajul digital de astăzi. În acest ghid, vom regăsi care sunt principalele tendințe de urmărit în 2023.

 

 

1.       Conținut video și interactiv

Video-ul este aici pentru a rămâne! TikTok a dominat scena în 2020, conducând lumea într-o fericire algoritmică bine pusă la punct (plus câteva tendințe de dans neașteptate). În iulie 2021, răspunsul Instagram la marele său concurent a fost de a motiva creatorii săi cu bonusuri pentru conținutul video publicat, în loc de imagini statice. Aceasta a schimbat comportamentul consumatorilor, iar audiențele sunt acum pregătite să urmărească conținutul video interesant publicat de brandurile și creatorii lor preferați.

Conținutul interactiv este un element de bază într-o strategie de marketing bună. Totul, de la sondajele Instagram la concursurile pentru abonarea la newsletter, poate ajuta la creșterea angajamentului și la construirea unei comunități loiale. Ceea ce înseamnă pentru conținutul static este că trebuie să găsiți modalități de a-l transforma într-un conținut interactiv, cum ar fi înglobarea de videoclipuri sau apelurile la acțiune.

2.       Democratizarea design-ului

Datorită succesului larg răspândit al uneltelor de creare prietenoase pentru utilizatori, cum ar fi Canva, design-ul grafic este mai accesibil și mai ușor de utilizat ca niciodată. Chiar și cei care nu se consideră designeri pot crea design-uri uimitoare din șabloane predefinite. 2023 este anul în care ai nevoie să creezi conținut estetic plăcut pentru fiecare platformă.

3.       Inteligența artificială și automatizarea

Dependența noastră de automatizare și Inteligența Artificială (AI) este în continuă creștere și se estimează că va continua să crească. De la instrumente de editare, cum ar fi Grammarly, la chatbot-uri, cum ar fi ChatFuel, companiile de toate dimensiunile și din toate industriile adoptă instrumente de marketing AI. Automatizarea crește cu constructori de pagini AMP și funcții de autocompletare în instrumente precum Google Docs, iar această tendință va continua să crească. Acest tip de tehnologie inteligentă ajută companiile să automatizeze deciziile lor, economisind timp valoros pentru strategie, construirea echipei și sesiuni inovatoare de creștere-hacking.

4.       Dependența de Date

De la trecerea la conținutul pe termen scurt, cum ar fi videoclipurile și tendința către automatizare, marketingul de conținut evoluează ca niciodată înainte către date și inovație. Capacitatea de a citi datele va ajuta la îmbunătățirea conținutului, învățând din modul în care performează conținutul distribuit pe diferite platforme. Deoarece există atât de mult conținut și algoritmi în continuă optimizare cu care trebuie să concurați, acesta va fi un an important pentru instrumente care să ajute marketerii de conținut să înțeleagă performanța lor și să ia decizii bazate pe date.

5.       Comerțul electronic continuă să evolueze

Un raport al Morgan Stanley estimează că e-commerce-ul ar putea fi responsabil pentru 31% din totalul vânzărilor cu amănuntul din SUA până în 2026. Această tendință nu se referă doar la site-urile de comerț electronic; comerțul social media precum Instagram Shopping, precum și evenimente live precum Posh Shows pe Poshmark și The Drop pe Amazon, au contribuit la pregătirea publicului pentru a face cumpărături pe mai multe platforme. Lansările cu timp limitat și promoțiile cu acces restricționat creează un sentiment de urgență pentru consumatori. Dacă ești o marcă ce vinde un produs sau serviciu și nu ai dezvoltat încă strategia ta de comerț electronic, nu a existat niciodată un moment mai bun să începi și să-ți extinzi vânzările digitale sau să publici cataloage cu produse care pot fi achiziționate.

6.       Blogurile și conținutul long-form

Blogurile și conținutul long-form vor fi semnificative în 2023. Ca un instrument de marketing de conținut, textul mai lung este inestimabil ca o modalitate pasivă de a conduce mai mult trafic prin optimizarea SEO și cercetare de înaltă calitate. Rapoartele, albumele foto și articolele long-form au cel mai mare impact. Cercetarea și scrierea vor dura mai mult timp, dar rezultatele vorbesc de la sine. Într-un raport din 2021 al Content Marketing Institute, 48% dintre respondenți au afirmat că rapoartele de cercetare au oferit cele mai bune rezultate în eforturile lor de marketing. Creatorii ar trebui să își propună să construiască o bibliotecă de conținut peren în aceste formate. Investiția este mică în comparație cu returnul potențial prin traficul curios care ajunge pe conținutul tău și se adâncește în produsele și serviciile tale

7.       Umanizarea Brandurilor

În ultima decadă, s-a trecut de la reclame strălucitoare și limbaj formal în materialele de marketing la un ton mai cald și mai conversațional. În fiecare an, marketingul se îndepărtează tot mai mult de stilul de comunicare unidirecțional pe care conținutul l-a avut în trecut și își propune să invite consumatorii la o conversație. Simplu spus: brandurile devin mai umane.

Undeva între optimizarea inteligenței artificiale și pierderea în metavers, ne așteptăm la un element de umanitate din partea conținutului nostru de marketing. De ani de zile, am văzut acest lucru pe Twitter, cu branduri precum Wendy’s care devin impertinente cu urmăritorii lor în răspunsuri sau Burger King care se alătură meme-urilor și tendințelor virale. Companiile folosesc frecvent conturile lor de social media pentru a potrivi clienții cu produse, la fel cum un prieten ar face sugestii într-un chat de grup. Odată cu aceasta, există așteptarea unei experiențe mai personalizate. Asigurați-vă că conținutul dvs. adoptă același ton și stil – unul care se potrivește brandului dvs. și rezonă cu audiența dvs.

8.       Realitatea Virtuală și Metaversul

De la schimbarea bruscă a numelui de la Facebook la Meta la sfârșitul anului 2021 și campaniile lor ulterioare elaborate, de la reclame TV la parteneriate cu influenceri pe social media, s-a simțit că toată lumea este concentrată pe realitatea virtuală. Toți am văzut îndemnul de a intra în realitatea virtuală sau în metavers, cum ar dori unii să o numească. S-ar putea chiar să aveți o cască VR ascunsă în dulap chiar acum, gata să-și facă debutul în fața unei audiențe entuziaste de Crăciun. Nu se poate nega faptul că oamenii s-au înscris în ideea unei lumi virtuale pline de distracție.

9.       Oboseala digitală continuă

Oboseala digitală, uneori numită oboseală de conținut sau de format, poate nu sună ca o tendință pozitivă de marketing de conținut, dar totuși, este una importantă. Cel mai bun marketing de conținut este conștient de unde este publicul țintă și cum va răspunde acesta. Un alt rezultat al ultimilor ani este că majoritatea oamenilor au petrecut o mare parte din timpul lor concentrați pe ecrane și consumând conținut de tot felul. Într-un raport din 2022 realizat de Twillio, 40% dintre consumatorii globali spun că au experimentat oboseala digitală în ultimele 30 de zile.

Vestea bună este că răspunsul nu este să nu mai creați conținut. Este să fiși mai atenți în privința tipului de conținut pe care îl creați și modul în care îl utilizați. Amintiți-vă că publicul dvs. poate fi mai puțin interesat să se conecteze la seminarii online lungi sau să treacă prin e-mailuri de marketing zilnice. Pentru a ține publicul fericit, nu a fost niciodată mai important să mentineți conținutul rapid, captivant și plin de substanță.

10.   Concentrați-vă pe îmbunătățirea experienței utilizatorului și a interfeței de utilizare.

Experiența utilizatorului a contat întotdeauna, dar consumatorii au mai multe așteptări despre cum arată aceasta mai mult decât oricând. Acest lucru este valabil pentru funcționalitatea aplicațiilor și a site-urilor web, dar experiența utilizatorului nu se oprește aici; este la fel de important să se ia în considerare calitatea experienței de citire de la un capăt la altul. Cum descoperă publicul dvs. conținutul? Cât de ușor îl poate accesa? Și cât de bine poate fi vizualizat pe orice dispozitiv? Un conținut bun face ca publicul tău să navigheze cu ușurință pe site-ul sau aplicația ta, iar platformele care oferă o experiență de citire slab nu vor performa bine.

Sursa: https://issuu.com

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.